Wednesday, November 26, 2008

CERITA GUA BERTAJUK "GUA SEBUAH AZAM"

Semalaman gua tak bleh tidor, hemisfera otak kanan memikirkan keadaan masa depan yang menitik beratkan penjanaan kewangan, hemisfrera otak kiri memikirkan kebarangakalian gua dipakuk antu keling dalam rumah gua. Soal kewangan lebih gua titikberatkan, gua terus call 2 ahli majlis tertinggi untuk mendapatkan pandangan mereka. Pandangan mereka yang boleh diguna pakai sedang gua pertimbangkan sebelum pandangan gua menjadi gelap dan disambung dengan dengkuran irama padang pasir.

Hari ni, gua dengan semangat penjanaan kewangan telah bersemangat masuk kantor diwaktu 11.30a.m (semangat la sangat, kalau bangun meninggi hari). Tetiba, ahli majlis telah call mengajak gua makan. Okay, takpe, gua sambung semangat penjanaan kewangan yang gua azamkan semalam lepas makan tengahari nanti.

Balik makan, dengan perut yang telah diisi, gua rasa lebih bersemangat untuk menjana kewangan. Persis, commando yang fully equipped dengan all the gadgets untuk berjuang di medan bakti.. Dengan rasa semangat yang meluap luap inilah, gua berkeputusan "ah, balik la skang, ngantuk la pulak".

Akan gua sematkan semangat yang gua dah tanamkan semalam untuk bekerja mencari kekayaan di hari hari lain. Sekarang ni semangat gua lebih kepada bilir tidor berhawa dingin yang tidak menerima sebarang cahaya matahari. Mata dah berat sangat nak bukak ni.

No comments: