Tuesday, November 11, 2008

KERJAYA DOCTOR SUNGGUH MULIA

Ari ini ari rabu bersamaan dengan wednesday. I left the house much earlier compared to ari ari sebelum sebab kegagalan mata berfungsi dalam mode tido. Yup, i didn't sleep since last night.

9.30 gua dah terpacul depan office gua. Nak menunggukan pukul 10.30 untuk appointment gua dengan dentist, gua isikan dengan aktiviti riadah yang berjudul mari mewarna paru paru anda dengan pensel warna winston lights.

Appointment dengan dentist pukul saplo setengah. Sekarang jam telah menunjukan pukul saplo setengah. Oh ya, appointment gua adalah sekarang. Seperti kaum kaum yang bangga sangat jadi melayu, gua turut melaksanakan ibadah janji melayu.

At 10.50am, gua sampai kat dental clinic di bukit antarabangsa. Tak sampai saplo minit, tugas dentist tersebut terhadap gua telahpun selelsai. Lalu gua pun ke clinic di bahagian hadapan clinic gigi itu.

"I want to see the doctor" kata gua dengan nada egois. "Boleh bagi IC", kata clinic assistant yang tak lawa tu. So gua bermodalkan niat gua, ingin gua tegaskan disini, kepada sesiapa yang diminta IC, jangan la bagi unless you want to see the doctor.

Selesai menunggu giliran selama 20 minit disebabkan there was a patient ada bisul di pungkoknya (betula, gua ada dengar nurse tu cakap macam cakap dalam pasar), gua pun masuk berjumpa tabib. "Hey Doc" sapa gua. "Ahh, ni sakit apa pulak kali ni" tanya doctor tu..

Gua semakin bijak mengukir kata dengan rasa hormat terhadap beliau yang berkerjaya sebagai seorang doctor. "Sebelum gua beritahu doctor dengan lebih lanjut, i have a question, how are you doing? soal gua. Family doctor gua ni memang murah dengan senyuman. Dengan lembut dia membalas "i'm fine, thank you".

"It's good if you are fine. And i'm fine too. And everything is fine with me" kata gua tanpa ditanya. Doctor tu pulak tak puas ati tanya gua "abis tu skang sakit apa? "Mana ada gua sakit, saja je bikin panas kacau you" ha ha ha. Gelak gua yang disambut dengan deraian kemarahan doctor yang tengah busy sewaktu kaki gua melangkah keluar dari clinic.... Thanks doc. Hilang jap sangap gua...

2 comments:

AniN said...

hah sah! mmg sah budak ni wire dia byk yg short! tu pasal buat perangai kurang empuk tu..hehe

eZany said...

memang tak de keje kan?