Tuesday, October 14, 2008

MINYAK TURUN.. TAPI...... (seperti drama melayu)

Another good news, harga minyak turun lagi. 15sen per litre. Ini bermakna harga minyak yang dilonjakan to RM2.7o in June 2008 has been reduced to RM2.30 PER LITRE. Gila best. Tapi yang tak best nya, price untuk other consumer goods still sama. Gila bangsat kan??? The other day, when the government decided to increase the price of consumer goods, alasannya: -

1. Insufficient stock beras untuk dimasak yang memaksa mak gua buat dracstic action. Katanya " sorry kids, eat before you come back sbb aku tak masak and dinner kat luar".
2. Harga bahan bakar naik mendadak. Harga bahan api untuk rokok iaitu lighter masih sama. Cuma rokok punya harga yang naik. Ini telah menimbulkan ketidakselesaan peparu aku yang selama ini dah imune dgn nicotine salem lights telah mengalami culture shock sebab terpaksa menerima nicotine winston lights.
3. Peningkatan gaya dan taraf hidup. Hal ini memang takde kena mengena dengan aku.

La ni: -

1. Stock beras sudah melebihi paras cukup macam emas bongkal bongkal
2. Harga bahan bakar kembali menyusut. Harga rokok camtu jugak. Kepala"tut" betui....
3. Gaya dan taraf idup gua macam ni jugak, lebih lebih lagi di pengujung rancangan tahun 2008.

Kasi la turun harga barang lain jugak la wooiii..

1 comment:

oyett said...

ohh ya lah..harga bahan pembakar sudah turun...harga barang dibakar masih tak turun2...moh kite ke rumah cikgu abu bakar